KONCEPCJA PRACY SZKOŁY
MISJA SZKOŁY
Bonum Futurum ( łac.) - dobra przyszłość
Uczmy i wychowujmy dla dobrej przyszłości…- to cel, który przyświecał nam, właścicielom, przy tworzeniu Niepublicznej Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej Bonum Futurum.
WIZJA SZKOŁY
Wizję dobrej przyszłości uczniów naszej szkoły tworzymy w oparciu o najcenniejsze wartości, niezmienne i niezależne od wszelkich przeobrażeń społecznych i kulturowych.
Są to: miłość, przyjaźń, szacunek do każdego człowieka, rodzina, zdrowie, prawda, dobro, mądrość i piękno.
Nasi uczniowie w życzliwej atmosferze, w kameralnych warunkach i pod okiem profesjonalistów mają możliwość harmonijnego, wszechstronnego rozwoju oraz budowania kapitału na dobrą przyszłość.
Działania zmierzające do osiągnięcia powyższego celu skupiamy przede wszystkim wokół:
- Starannego wykształcenia – zapewniającego dobre funkcjonowanie na kolejnych etapach edukacji– które nasi uczniowie osiągają poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych.
- Dwujęzyczności – rozumianej jako wyposażenie dzieci w kompetencje językowe, swobodę i pewność językową umożliwiającą naturalne porozumiewanie się w języku angielskim w mowie i w piśmie.
- Kreatywności i odpowiedzialności – bowiem otwarty umysł to niekończące się możliwości działania a to, co robimy ma wpływ także na nas samych oraz na to, co dzieje się w naszym otoczeniu.
- Działań wychowawczych nakierowanych na to by uczniowie naszej szkoły:
- Pracowali nad własnym rozwojem w oparciu o chrześcijański system wartości.
- Akceptowali siebie, mając świadomość swoich mocnych i słabych stron.
- Szanowali się wzajemnie i nawiązywali między sobą pozytywne relacje.
- Byli otwarci i twórczy, potrafili zaprezentować i obronić własne zdanie, szanując tych, którzy mają inne poglądy.
- Byli wrażliwi na potrzeby i krzywdę innych.
- Rozumieli wartość rodziny i mieli świadomość, że jest ona najważniejsza dla prawidłowego rozwoju i szczęścia, nie tylko pojedynczych ludzi, ale całego społeczeństwa.
- Rozumieli odmienność i komplementarność ról kobiety i mężczyzny.
- Byli odpowiedzialni i rozumieli, że już dziś pracują na to, jaka będzie ich przyszła rodzina.
- Byli wrażliwi na otaczającą przyrodę i piękno natury, oraz postrzegali świat jako SAKRUM gdzie wszystko jest powiązane, a człowiek jest jego częścią.
- Rozumieli, że sukces w życiu to wynik sumiennego wypełniania obowiązków i pracy nad rozwojem własnej osobowości.
- Umieli rzetelnie pracować, mieli szacunek dla pracy, byli zaradni i odpowiedzialni.
- Cenili życie, potrafili i chcieli podejmować wybory sprzyjające zachowaniu szeroko pojętego zdrowia i ochrony życia.
- Uczyli się funkcjonować w demokratycznym państwie, właściwie rozumieli ideały demokracji, wolności i urzeczywistniali je w działaniu.
- Mieli szerokie zainteresowania, pasje poznawcze.
- Znali i szanowali historię, kulturę i tradycję narodową z jej regionalnym bogactwem.
- Poznawali dziedzictwo kulturowe i cywilizacyjne Europy i całego świata.
Bardzo dobra baza lokalowa szkoły, profesjonalny personel, otwartość na nowoczesne sposoby nauczania oraz dobra i odpowiedzialna współpraca pomiędzy wszystkimi podmiotami szkoły (uczniami, nauczycielami, rodzicami i pracownikami niepedagogicznymi) tworzą przyjazne miejsce do nauki i doświadczania świata dla każdego naszego ucznia.
Lilianna Ożadowicz, Katarzyna Kujawa- Kruszewski